Skolelederens velkomst

Velkommen til Skarrild Skole

Skarrild Skole er en lille velholdt og moderne skole, der grænser op til både vuggestue, børnehave, SFO samt kultur- og idrætscenter. Vi er en del af fælleskabet omkring Skarrild-Karstoft Landsbycenter beliggende i et grønt naturområde med både hede, skov og å.

Vi har et stort skoledistrikt med gode busforbindelser, hvor 3 skolebusser samles morgen og eftermiddag ved skolen.

En skoledag begynder med morgensang og "fagligt læsebånd" for alle. De enkelte klasser kan have timer alene eller sammen med andre klasser. I forhold til samarbejde mellem klasser er skolen delt i 3 grupper: 0.-2. klasse, 3. og 4. klasse, 5. og 6. klasse. Det betyder lav klassekvotient med gode læringsforudsætninger.

Det sociale samspil på skolen er velfungerende og støttes f.eks. af legepatrulje og venskabsklasser med personlige venskaber mellem store og små elever.

Inklusion er en naturlig del af skolen og vi har en struktureret form med inddragelse af undervisningsassistenter.

Vores skole tilbyder 28-31 timer om ugen, ekskursion og/eller lejrtur min. hvert andet år, tidsvarende lokaler og moderne skoleinventar, engageret og fagligt kompetent personale, stor forældreopbakning samt ikke mindst et trygt læringsmiljø.

Du er velkommen til at kontakte skoleleder Lars Antonsen for at høre nærmere og evt. aftale et besøg på skolen.

Lars Antonsen